Sunday, March 4, 2012

Welcome

march 2012. 
I will tell you a secret. 
I always wanted to be a painter, but...
I think I had not enough of a talent or perseverance, or it just wasn't my path. 
I always kind of envy people who can capture moments, and smuggle their own emotions in to images. I wanted to be this way so bad, when I was teenager ;) 
...so I did some thinking,
maybe brushes and canvas are not for me ...
maybe I could use light and silver.. HA!
And this is how my adventure with Photography started. With Black&White films and old russian camera.
Pure Magic.
I can not forget the moment when for the first time I saw the picture apearing on the paper put in to developer.
My adventure had its own ups and downs.. when I was just taking pictures like crazy and then thought there is no point doing that.

I kept my photos out of others site for very long time. Even stopped taking pictures for a long while. 
Now I dared to show them the world. I don't know why this moment is better then others moments :)
I am excited and scared .

The world of course changed and I am using digital camera those days.
And you will of course ask me about magic? 
Magic is catching the moments and feelings. Don't ask me. 
Just look in to your hearts.
And don't be to harsh for me .. I only want share some of the moments with you. Hope you like them

Mada 


marzec 2012
Dziś chcę wyjawić wam pewien sekret.
Marzyłam o tym, żeby zostać malarzem, ale....
Wydaję mi się, że nie miałam do tego wystarczającego talentu albo nie byłam zbyt wytrwała, albo to po prostu nie była moja droga.
Zawsze w jakiś sposób zazdrościłam ludziom, którzy umieją łapać momenty i przemycać   swoje emocje w obrazach. Starszliwie chciałam być właśnie kimś takim, kiedy byłam nastolatką.
..... dużo o tym myślałam ..." być może pędzle i płótna nie są dla mnie...może zamiast tego użyć światła i srebra... HA" !
I w ten sposób zaczęła się moja przygoda z Fotografią. Z czarno-białymi filmami i starym rosyjskim aparatem.
Czysta Magia.
Nigdy nie zapomnę chwili, kiedy to po raz pierwszy zobaczyłam obraz pojawiający się na papierze zanurzonym w wywoływaczu.
Moja przygoda pełna była wzlotów i upadków. Czasem robiłam zdjęcia jak szalona, innym razem dochodziłam do wniosku, że to wszystko jest stratą czasu
Trzymałam swoje zdjęcia pochowane i nawet przestałam zajmować się fotografią przez pewien czas.
Teraz odważam się pokazać je światu. Nie wiem dlaczego ten moment jest lepszy od innych :).  Jestem podekscytowana, ale też przejęta i pełna obaw.
Świat oczywiście się zmienia, i teraz używam aparatu cyfrowego.
Pewnie teraz zapytacie mnie, "ale co z magią ?"
Magia to łapanie momentów i uczuć. Nie pytajcie mnie.
Tylko zajrzyjcie do swoich serc.
Nie oceniajcie mnie zbyt ostro, .. Ja tylko chcę podzielić się z wami kilkoma złapanymi migawką momentami . Mam jednak nadzieję, że wam się spodobają.
Mada

4 comments:

  1. Very best wishes Mada! I think you will create many magical moments!

    ReplyDelete
  2. Wish you best of luck with your new shop and many ideas, motives and light for taking photos.

    ReplyDelete
  3. You are so sweet ! Thank you girls very much :)

    ReplyDelete
  4. All the best for your "new" project Mada :)

    ReplyDelete

Your Comment will make my day :o)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...